Over ons

Stichting Roshan ontwikkelt initiatieven om zowel lokaal in Afghanistan steun te bieden, als bij de opvang van Afghaanse asielzoekers in Nederland.

Doelstelling van de stichting

Het bieden van humanitaire hulp aan de kwetsbaarste groepen in Afghanistan en aan Afghaanse vluchtelingen die naar Nederland zijn gekomen.

Initiatieven

De stichting tracht haar doel onder meer te verwezenlijken door:

• Het aankopen in de regio van primaire levensbehoeften en het regelen van het vervoer daarvan naar Afghanistan;
  • Het financieel ondersteunen van humanitaire projecten in Afghanistan;
  • Het aanbieden van kleren, ondersteuning en overige vormen van humanitaire hulp aan Afghaanse vluchtelingen;
  • Het organiseren van workshops op het gebied van sport en beweging voor Afghaanse vluchtelingen;
  • Het verrichten van alle verdere handelingen, die met het vorenstaande in de ruimste zin verband houden of daartoe bevorderlijk kunnen zijn.

Het bestuur van de stichting bestaat uit de volgende personen:

Voorzitter: Shafiq Yari
Secretaris: Kim Jansson
Penningmeester: N. Sultani

De leden van het bestuur genieten geen beloning voor hun werkzaamheden. Zij hebben wel recht op vergoeding van de door hen in de uitoefening van hun functie gemaakte kosten.

Stichting Roshan is een algemeen nut beogende instelling (ANBI).

Stichting Roshan

Assemblageweg 18